Nordisk högskoledatorföreningsmöte i Linköping 1987. Följande snor vi, i brist på bättre, ur tidningen Stackpointer nr 3 1987. Chalmers Datorförening och Datorföreningen STACKEN på KTH har beslutat att anordna ett möte mellan datorföreningarna vid högskolorna i de nordiska länderna. Mötet kommer att avhållas i Linköping under pingsthelgen, lördag 6:e - måndag 8:e juni 1987. Planerade aktiviteter. Lördag 6:e juni: (pingstafton och svenska flaggans dag) Förmiddag: Ankomst till Linköping. Eftermiddag: Studiebesök på företag/institutioner. Kväll: Gemensam kvällsmat. Föreningspresentationer. Sondag 7:e juni: (pingstdagen) Förmiddag: Redaktionsarbete på gemensam tidning. Diskussioner om förhållande till respektive högskolor, resurser, tiggeriverksamhet m.m. Bildande av samarbetsorganisation. Mitt på dagen: Gemensam lunch. Eftermiddag: Lekar och Spel. Presskonferens. Kväll: Bankett. Måndag 8:e juni: (annandag pingst) Förmiddag: Föredrag (föreningsprojekt m.m.). Eftermiddag: Avfärd från Linköping. Frågor och anmälan. Chalmers Datorförening besvarar frågor och tar emot anmälningar. Telefon: 031 - 81 17 27 Adess: Chalmers Datorförening 412 96 Göteborg SUNET DECnet: TEKN01::F01841467 UUCP: cd-cd@gustaf.CS.CHALMERS.SE ..enea!chalmers!cd3200!xt matte@chalmers.CS.CHALMERS.SE Mötesplanering. Konferenssystemet KOM på datorn KICKI i Stockholm används för planering av mötet.