Frågeformulär 1. Namn, ålder, ämnen, yrkesverksam sedan 2. Hur datorvan är du? Dator hemma?
3. Vilket mål/tanke ligger bakom att ha dator i klassrummet? Hur delaktig har du varit i beslutet? För/emot/tveksam? 4. Vad hade du för förhoppningar/betänkligheter med att få in en dator i klassrummet? 5. Vad har dina elever för datorkunskaper? Har de haft lektioner i skolan? 6. Har du erbjudits någon utbildning i samband med att datorn kom? 7. Har datorn påverkat klassrumssituationen - i så fall hur? 8. Har datorn påverkat elevernas inställning till arbetet? Skolan? Ämnena? 9. Har datorns ankomst förändrat elevgruppen på något sätt? Har nya grupperingar uppstått? Har datorn förändrat situationen för de svagaste i klassen? Skillnader killar-tjejer? 10. Vad har varit positivt med datorn? 11. Vad har varit negativt med datorn? 12. Har datorn förändrat ditt sätt att planera och genomföra undervisningen? 13. Hade man kunnat göra på något annat sätt (utan dator) för att få fram samma "effekt"? 14. Sammanfattande synpunkter på datorn i klassrummet? |